В рамките на няколко години, Инстаграм премина от социална мрежа, в която хората си пускат селфита и снимки на вечерята, до изключително силен инструмент за бизнеса. Но за разлика от останалите социални мрежи, тук хората не пълнят техния News feed със съдържание от приятели и познати, а от брандове.

 

И ако това не е достатъчно да ви убеди в силата на социалната мрежа, анализатор на Forrester е определил, че Инстаграм предоставя най-доброто взаимодействие между потребители и брандове.

 

Инстаграм, досущ като Гугъл, Фейсбук, Туитър и много други социални мрежи, често променя алгоритмите чрез които работи. Или казано по-друг начин, компанията се опитва да оптимизира начина по-който потребителите получават съдържание. През месец Юни, 2016-та година, Инстаграм обяви, че ще започнат да променят последния си алгоритъм. Причината зад тази промяна е факта, че потребителите изпускат над 70% от съдържанието в техния News Feed.

 

Какво се промени в алгоритъма?

 

Всички промени могат да бъдат обобщени с една дума – взаимодействие.

 

Взаимодействието между потребителите и съдържанието е основната водеща сила, която определя колко популярен ще бъде вашия пост. Под взаимодействие влизат всички коментари, харесвания и видео преглеждания на постовете ви.


Инстаграм следва стъпките на Гугъл в това отношение. През последните 2 години, Гугъл въведоха серии от промени влияещи върху позицията на сайтовете в тяхната търсачка. Както може да предположите, тези промени са изцяло свързани с това как потребителите посещават и използват даден сайт. 
Съдейки по насоката в която върви Гугъл, спокойно можем да приемем, че тези промени ще останат за дълго време. Затова и колкото по-скоро фокусираме маркетинговите си усилия в тази насока, толкова по-добри резултати ще получим в дългосрочен план.

 

Обратно към Инстаграм.
Ето какви са важните фактори за класиране в новия News feed:

 

  1. Броят харесвания и коментари под даден пост
  2. Дали потребителя е харесвал/коментирал ваше съдържание преди това
  3. Кога е бил публикуван предишния пост


Идеята зад промените е, че ако поста ви има достатъчно взаимодействия с вашите последователи, това подава сигнал за качествено съдържание и така той попада в News feeds на други хора.

Преди да видим начините за привличане на повече последователи, трябва да сме сигурни, че всичко по Инстаграм профила е наред.

 

Направете профила си публичен


Може да изглежда като нещо дребно, но понякога тази настройка остава включена и всичките усилия, които влагате отиват на вятъра.

 

Отворете профила си -> натиснете Settings в горния десен ъгъл -> изключете опцията Private Account.

 

Включете известяванията


Директните известия ви спестяват постоянното проверяване дали някой е коментирал или харесал вашия пост.

 

Когато получите пост от последовател, постарайте се да отговорите възможно най-скоро. Повече коментари и харесвания ще доведат до по-добро класиране на постовете ви в News feed на последователите. Разбира се, не злоупотребявайте с ненужни коментари. Този метод няма да помогне за по-добро класиране на поста.

 

Благодарете, когато някой коментира колко добре се е получила снимката или когато някой тагне техен приятел към поста. Отговаряйте на позитивните и негативни коментари и въпроси относно бранда ви. Когато отделяте време за да отговорите и помогнете на вашите последователи, така показате, че всъщност се интересувате от тях и техните нужди.

 

За да включите известяванията, натиснете отново Settings в горния десен ъгъл -> изберете Push Notification Settings -> сложете отметка на известията, които искате да получавате.

Публикувайте качествено съдържание

 

Никой не иска да гледа размазани и зле осветени снимки. Или пък добре заснети, но скучни снимки.

 

Потребителите ежедневно биват затрупани със стотици снимки, постове и реклами. Ако вашето съдържание не привлича вниманието им, те просто ще ви игнорират. А ако често публиквате скучно или лошо съдържание, има още по-лош вариант; потребителите ще престанат да следват профила ви.

  

Направете си календар

 

Поддържането на успешен профил не се прави за 5 минути, един-два пъти в седмицата. За да привлечете вниманието на потребителите е необходимо да имате предварително изграден план за публикване.

 

Профила на ресторант може всеки ден да публикува интересни снимки на различните вкусотии, които се приготвят. В същото време, Инстаграм профила на IT фирма ще бъде бързо изчерпан откъм идеи ако се публикват постове със същата честота. Ако вземем ресторант за пример, всеки Понеделник може да публикувате обедното меню. След това в Сряда може да качите кратко и забавно видео свързано с приготвянето на дадено ястие.

 

Турския готвач, който стана сензация с елегантния си начин на овкусяване е ярък пример какво може да се постигне с малко креативност и постоянство.

 

Направете си календар спрямо типа бизнес и възможностите за създаване на съдържание и го следвайте с точност.  

 

Това са основните настройки, които трябва да нагласите преди да започнем с привличането на нови последователи.

 

10 Начина да привлечем повече последователи в Инстаграм

 

1. Организирайте игра


Един от най-лесните и разпространени методи за натрупване на коментари от последователи е да организирате игра. 
Може да публикувате интересна снимка и да поискате последователите ви да й предложат подходящо заглавие в коментарите. Като в края на играта ще изберете от един от коментиралите победител на случаен принцип.

 

Или може да публикувате забавна снимка и да поискате последователите си да участват в играта като направят подобна снимка и я пуснат в коментарите. Social Media Examiner имат много добра статия относно различните типове Инстаграм промоции, които може да проведете.

 

2. Задайте въпрос

Лесен, но за сметка на това изключително ефективен метод е да зададете въпрос към последователите си.

 

Не е нужно всеки пост да бъде промоционален или под формата на съобщение. Пуснете интересна снимка и попитайте “Съгласни ли сте или не?”. Или “Какво бихте предприели в тази ситуация”. Хората следващи ви в Инстаграм не са просто число в панела на приложението. Както хората в реалния живот, те също имат мнение и имат нужда да бъдат чути. Осигурете им това и ще получите повече коментари от колкото някога сте очаквали.

 

3. Свържете постовете си с емоция

 

В проучване опитващо се да установи кои са факторите, които правят дадено съдържание да стане хит в Интернет, проучващите са открили, че най-популярните постове предизвикват силна емоцияПостове пораждащи очакване, изненада, радост, несигурност и любопитство са сред най-често срещаните. Помислете дали и вие не може да публикувате подобни съдържание.

Дори не е нужно съдържанието да бъде директно свързано с бизнеса ви. Напълно достатъчно е да се намира в същата сфера и да предизвиква желание за споделяне.

 

4. Публикувайте видео

 

През 2016 година, потребителите са прекарали 40% повече време гледайки видео в Инстаграм. Компанията моментално се възползва от този факт и увеличи лимита за публикувано видео на 1 минута. Простата истина е, че начина по който консумираме съдържание се променя в глобален мащаб. Хората търсят все повече видео съдържание – особено в социалните мрежи – защото това е един от най-удобните начини за приемане на информация.

 

След като публиката иска повече видео съдържание, възползвайте се и публикувайте нещо, което да привлече вниманието им. Видео съдържанието е ефективен начин чрез който постоянно скролващите през News Feed потребители да ви отделят време.

 

А ако публикувате интересно видео и поискате последователите ви да коментират под него – те най-вероятно ще го направят.

 

5. Хаштагове

Хаштаговете, още познати като странният знак от клавиатурата на телефона – # – са основният фактор по който потребителите ви откриват в Инстаграм.

 

Хората интересуващи се от дадена тема я търсят по ключови думи. Хаштаговете в Инстаграм играят ролята на ключови думи. Ако някой открие поста ви по този начин, много по-вероятно е той да остави коментар. Подберете подходящи ключови думи за бизнеса ви, комбинирайте ги с горните методи и лесно ще привлечете нови последователи и нови коментари.

 

Примерен пост от профил на пицария:
Коя ви е любимата #пица за хапване през някой мързелив Петък? Нашият избор е #Пеперони. Която само днес е на -25% намаление.

 

Така в рамките на един пост публикувате интересна снимка, задавате въпрос, използвате 2 хаштага и стимулирате хората да се възползват от промоцията.

 

Не е нужно да се ограничавате само до бизнес теми. Може да включите празници, събития и всички актуално за потребителите.

 

6. Подберете времето за публикуване

 

Тази точка е свързана до известна степен с календара споменат по-рано в статията. Важно е да публикувате редовно съдържание, но още по-важно е да бъде в правилното време.

 

Дори да измислите най-интересния и грабващ вниманието пост, ако го публикувате в 7 сутринта, повечето хора тепърва се разсънват или пият кафе и няма да го видят. Има много дебати относно най-ефективния час за публикуване в Инстаграм. Истината е, че всичко зависи от сферата в която се намира бизнеса ви, типа публика до който искате да достигнете и типа съдържание.

 

Нашата препоръка е да тествате няколко седмици, като пускате съдържание в различни времеви пояси. Така ще установите кога последователите ви взаимодействат най-ефективно.

 

7. Включвайте лица в снимките

Няма нищо лошо в снимки на продукти, офиси и пейзажи, но те не са най-добрия тип съдържание. От Georgia Institute of Technology са провели анализ на над 1 милион поста в Инстаграм, който е открил, че постовете с лица в тях имат 32% по-висок шанс да привлекат коментари и 38% по-висок шанс да бъдат харесани.  

 

Постването на селфита и снимки не само ще помогне да привлечете повече коментари и харесвания, но също така ще покаже и човешката страна на бранда ви.

 

8. Публикувайте снимки на животни

 

На тази тема няма особено много изследвания доказващи, че котки, кучета и панди са хит в Интернет, но едва ли някой има нужда от това. Бърз поглед във всяка социална мрежа или сайт ще разкрие истината – а именно, животните от години насам са превзели кибер пространството.

 

Можем да ви дадем за пример американската компания HubSpot. Някой е довел сладкото си кученце на работа и в последствие то е станало хит в Инстаграм.

9. Свържете се с известни профили

 

В днешно време, social media influencers (или влиятелни личности в социалните мрежи) притежават статут на знаменитости. Техните последователи отблизо следят всеки техен пост, изява, статус и всичко останало възможно за публикуване.

 

Но не си мислете, че просто може да платите на някой да ви промотира съдържанието.

 

Достигането до голяма публика е ценно само ако се постигне взаимодействие с нея. Когато работите с influencers, не обръщайте толкова внимание на колко последователи имат в профила си, а колко често хората коментират и харесват техни постове.

 

Успешното партниране с такива хора ще помогне на бранда ви да се включи във вече съществуващата връзка и разговор между известния профил и техните последователи. Неподходящото партниране ще изглежда като отчаян опит на фирма да си прави реклама, а потребителите (особено младите) са силно против това.

 

10. Споделяйте чуждо съдържание

 

Инстаграм е пълен с качествено и интересно съдържание. Може да го откриете чрез хаштагове или ако просто погледнете какво пускат вашите последователи.

 

Споделянето на чужд пост е от полза за всички страни. Създателя на съдържанието получава лично известие и споменаване от голям бранд, както и възможността техния пост да бъде видян от повече хора. Вие получавате свежо и качествено съдържание без да се налага да инвестирате ресурси в създаването му. А вашите последователи виждат нещо ново и интересно, както и факта, че профила ви в Инстаграм не се използва само за промоции.

 

В заключение

 

Фокусирайте се върху взаимодействието с вашите последователи. Всяко харесване, коментар и видео преглеждане ще ви помогне да достигнете до повече хора.

 

Изпробвайте изброените в статията методи и преценете кой работи най-добре за вашия бизнес и аудитория.