20 тенденции в графичния дизайн за 2020 г.

20 тенденции в графичния дизайн за 2020 г.

Януари се изнизва бързо и ни дава добър повод да погледнем към тенденциите в графичния дизайн през 2020 г. В аванс можем да кажем, че ни очаква една цветна и творческа година, в която въображението ни ще продължава да лети. И така, нека стартираме.

Градиенти. Започваме с тях, без да крием радостта си, че силата, която те набраха през миналата година се пренася и в тази. Сега обаче те ще присъстват не само фоново, а ще са преливащи филтри на изображения и допълващ елемент в семпли графики.

ретро палитра
И палитрата на 70-те, и геометричните фигури са много актуални

Пастелни цветове. Тоновете омекват, стават по-пастелни и земни. Крещящо ярките цветове остъпват пред тоновете, които се срещат в естествената ни среда. Ето и нещо интересно за тези, които обичат да работят, и да се обграждат с актуални багри: 70-те се завръщат с пълния си потенциал, що се отнася до палитрите. Свежи, приятни, ненатрапчиви цветове влизат с бодра крачка в новото десетилетие. Ретрото е отново на мода.

Геометрични форми – абстрактни и не чак толкова абстрактни геометрични форми ще надничат от къде ли не през 2020 г. Ще ги виждаме и в комбинации с реални снимки, с масивните букви, които вече споменахме, или със самите себе си, за да оформят образ.

Смела типография.  В избора на шрифтове все по-победоносно ще присъства BOLD. Тенденциите ни насочват към масивни санссерифни букви в съчетание със семпли и ненатрапчиви дизайни. С две думи шрифтовете ще си тежат на мястото. Буквално. Почти.

Минимализъм – наред с едрите шрифтове през тази година се откроява и минимализмът в дизайна, особено при лендинг страниците – изчистени визии с малко елементи и семпли 2D изображения. Нищо излишно, нищо, което да отвлече вниманието от основната идея, напротив – в дизайните ще присъстват само най-необходимите компоненти, за постигане на целта на идеята.

Десени и текстури. Заигравката на графичните дизайнери ще е с десени и текстури. Не казваме точно, че леопардовото ще е навсякъде, но ако именно то ви радва окото, подарете си тази радост.

Метални отблясъци – не сме убедени дали от уважение към милиардите китайци и тяхната Година на металния плъх, но металните отблясъци ще привличат погледите от опаковки и всякакви други творения на дизайнерското вдъхновение.

монохромни изображения
Монохромните изображения се открояват на фона на цветния дигитален свят

Монохромни решения. След леката ни шега с леопардовото и блясъка на метала е време да балансираме с класа. Стилни черно-бели решения ще присъстват класно в тази дизайнерска година. Светът обаче няма да е само в черно и бяло, добавянето на друг доминиращ цвят в монохромните изображения също е в графата „актуално”.

Линии – на линиите отделяме специално внимание, защото те не просто ще присъстват в дизайните, а ще са конструктивен елемент на изображенията. Семпли и дишащи изображения и дори анимации, създадени само с помощта на линии, ще са, всъщност вече са много актуални.

Опростени илюстрации. Изчистени от детайли изображения оставят смели, ясни и оригинални послания. Точка.

Колажи от снимки  и рисунки. Съчетанието между реални снимки и дорисувани елементи от тях (естествено, в палитрите на 70-те) са една от най-актуалните тенценции на хоризонта. Смели и творчески решения ще огряват 2020 г., така че нямаме търпение и да ги създаваме, и да им се наслаждаваме.

Асиметрия. Дефектът се превръща в ефект и търсенето на точната среда и подравняването от всички страни остава назад. Разбира се, това съвсем не означава, че дизайнерите ще развеят флага на небрежността, напротив, прилежно ще търсят красотата на асиметрията.

Течности – илюзията за течност също се нарежда сред актуалните подходи в графичния дизайн. Независимо дали става дума за разливаща се, вече разлята течност или за смесване, плавните линии, описвани от течностите, ще присъстват красиво в дизайнерските проекти.

3D – обемните изображения вървят добре с двуизмерните си предшественици – нещо като арт среща на поколенията, в името на приемствеността и на творческата фантазия. Триизмерните абстракции също са в центъра на вниманието през тази година.

Анимации – GIF-овете отстъпват, защото пред тях се подреждат гордо анимациите. Движенията, родени от креативността, ще са сред приоритетите на брандовете.

Улично изкуство. Изкуството от улицата – графити, надписи и тагове, нарисувани със спрей, се прехвърлят и в дизайнерските проекти. Често те са в съчетание с елементи, вдъхновени от пънк движението от края на 60-те и началото на 70-те години.

Фокус върху естествената красота – въпреки че тази тенденция не е нова, тя продължава да набира сила и през второто десетиление на XXI в. Компаниите бягат от свръхобработените изображения и от това да показват съвършено изваяни форми на моделите. Фокусът пада върху естествената красота, наред с нейните малки несъвършенства. Никой не е перфектен, затова през тази година на почит ще е неманипулираната хубост.

Бранд идентичност – дизайнът до голяма степен ще следва идентичността, която си е създал брандът, ще се основава на философията, аудиторията, целите и каузите на компанията. Илюстрациите ще взаимстват цветовете и гамата на логото и визията на компанията.

Устойчивост – накрая, но не и последно по значение, е влиянието на устойчивото развитие и устойчивия бизнес. Те са все по-силно застъпени във философията, която следват компаниите. Щадящият към околната среда подход намира изражение и в дизайна. Той е съобразен с употребата на рециклирани материали, повторната им употреба или избора на мастила, опаковки и суровини, които са максимално приятелски към природата.